Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Εποθέσεων πρόκειται να εισαχθεί σήμερα, Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, προς συζήτηση και έγκριση το πρόγραμμα προμήθειας 10 μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47D Chinook από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ, ενώ είναι πιθανό να έχουμε και μία έκπληξη: Την απόφαση για αποδοχή της αμερικανικής προσφοράς για έναν αριθμό περίπου 90 αρμάτων μάχης M1A1 Abrams!
Η τεράστια ανάγκη που υπάρχει σε άρματα με σωλήνες των 120 χλστ. έπαιξε κρίσιμο ρόλο, δεδομένου ότι στο ορατό μέλλον μόνο τα Μ1Α1 θα είναι τα μονα διαθέσιμα οταν οι μάζες των τουρκικών Altay θα αρχίσουν να βγαίνουνσε τρία χρόνια από σήμερα από τις γραμμές παραγωγής.
Ο αριθμός έπαιξε μέχρι την τελευταία στιγμή μεταξύ 60 και 90 αρμάτων με το κόστος υποστήριξης να παίζει τον καθοριστικό ρόλο για την κατ'αρχήν αποδοχή των 90 αρμάτων σε σχέση με τα 400 που προσφέρονταν.
Έτσι ή αλλιώς είναι η μοναδική πηγή προμήθειας αρμάτων μάχης με πυροβολο των 120 χλστ. παγκοσμίως, αφού η Γερμανία έχει "αδειάσει" από LEO2A4.
Σύμβουλοι της ΒΑΕ που θα έχει την υποστήριξη στην Ελλάδα θα είναι η εταιρεία ΑΧΟΝ ή κάποια άλλη εταιρεία συνδεδεμένη με τον όμιλο.
Τα CH-47D Chinook θα αποκτηθούν στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ με τιμή μονάδας περί τα 3,5 ως 4 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Πριν την παράδοση τους στην Αεροπορία Στρατού του Ελληνικού Στρατού τα 10 ελικόπτερα θα υποστούν εργοστασιακή συντήρηση σε εργοστάσιο βάσης του Στρατού των ΗΠΑ, ενώ θα είναι εξοπλισμένα και με σύστημα αυτοπροστασίας συμπεριλαμβανομένων και εκτοξευτών αναλωσίμων (chaffs & flares).
Η αποπληρωμή του προγράμματος θα γίνει σε περίοδο 5-10 ετών.
Έτσι η Αεροπορία Στρατού αποκτά αντί για "αγωνιστικό αυτοκίνητο" δηλαδή ελικόπτερα εφόδου (η αμερικανική πλευρά συμφώνησε για την παραχώρηση 30 ελικοπτέρων της έκδοσης UH-60L και μάλιστα σε τιμή ίδια με αυτή που κοστίζει στον αμερικανικό Στρατό η πρόσκτηση ενός ελικοπτέρου του τύπου) τα βαριά και υψηλού κόστους χρήσης CH-47D.
Το μοναδικό θετικό (πέρα απότην αύξηση της μεταφορικής ικανότητας, αλλά στο δεύτερο κύμα ενισχύσεων αφού στο πρώτο είναι αυτοκτονία να σταλούν CH-47D) είναι ότι η έκδοση –D βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το εδρεύον στην Πάχη Μεγάρων 4ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (4ο ΤΕΑΣ) και κατά συνέπεια η υποδομή εκπαίδευσης, τεχνικής και λογιστικής υποστήριξης υφίσταται και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Κατά συνέπεια δεν υπάρχουν παρεπόμενα ή «κρυφά» κόστη.