expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Παράδοση σε χρόνο-ρεκόρ των FREMM: Μέσα στο 2014 η πρώτη κατόπιν απαίτησης του ΓΕΝ!


Πολύ ενωρίτερα απ'ότι αναμενόταν τελικά θα ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό με τις φρεγάτες FREMM ή για την ακρίβεια με την πρώτη φρεγάτα FREMM.
Κατόπιν επιμονής της ελληνικής πλευράς (υπήρξε μεγάλη πίεση στην συντόμευση των ημερομηνίων παράδοσης από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο κατόπιν σχετικής εισήγηση του ΓΕΝ) η πρώτη φρεγάτα FREMM που θα παραδοθεί θα είναι η γαλλική D651 Normandie, η οποία ήδη έχει πέσει στο νερό και εκτελεί δοκιμές για λογαριασμό των ναυπηγείων, του ναυπηγικού κολοσσού DCNS.
Αν όλα πάνε καλά, θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό τον Μάϊο του 2014 και αφού πρώτα επί έναν χρόνο γαλλικό Ναυτικό και ΠΝ θα τεστάρουν στο σκάφος και θα εκπαιδεύονται ελληνικά πληρώματα στο σκάφος και στα εξαιρετικά προηγμένα οπλικά του συστήματα.
Πλέον η Ελλάδα, έστω και με αυτό το πρώτο σκάφος αλλάζει κατηγορία σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
Το δεύτερο η D652 Provence θα παραδοθεί ένα χρόνο μετά, τον Μάϊο του 2015.
Δηλαδή σε 27 μήνες από σήμερα, η χώρα αποκτά πρωτόγνωρες α/α αλλά και ικανότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Είναι εμφανής η αγωνία του ΠΝ να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι του τουρκικού Ναυτικού το συντομότερο δυνατό εν όψει των εξελίξεων στην Α.Μεσόγειο. Να πούμε ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια να παραδοθεί άμεσα και το πρώτο πλοίο της κλάσης η D651 Aquitaine, αλλά έχει ήδη παραδοθεί στο γαλλικό Ναυτικό και χρειαζόταν ειδική νομοθετική ρύθμιση, ενώ και το ίδιο το Ναυτικό της Γαλλίας έχει μεγάλη ανάγκη από τα πλοία της κλάσης.
Ήδη η παραχώρηση στην Ελλάδα, ουσιαστικά άνευ οικονομικού ανταλλάγματος (με αξία 1,5 δισ. ευρώ τα 6 εκατ. ευρώ το μήνα για 20 χρόνιαθεωρούνται μηδενικό οικονομικό αντάλλαγμα) δύο ολοκαίνουριων πολεμικών πλοίων είναι πρωτοφανής πρακτική διεθνώς. Μην ξεχνάμε ότι τουλάχιστον το ένα πλοίο έχει σχεδόν εξοφληθεί από το γαλλικό δημόσιο.
Πρόκειται για το πλέον ταχύτερα υλοποιήσιμο πρόγραμμα του ΠΝ εδώ και τριάντα χρόνια και μπορεί να συγκριθεί μόνο με την εξίσου εσπευσμένη αγορά και παράδοση του θωρηκτού "Αβέρωφ" το 1912 και των φρεγατών "Έλλη" και "Λήμνος" το 1981 που επίσης ενοικάστηκαν.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η σύμβαση χρονομίσθωσης θα υπογραφεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουνίου σε ταξίδι του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου στην Γαλλία.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι θα υπάρξει οπωσδήποτε σημαντικό ναυπηγικό έργο, συντήρησης, αλλά και ναυπηγικού φόρτου, κατά κύριο λόγο στο όμιλο Νεωρίου Ελευσίνας που θα αναλάβει και το κύριο βάρος της συντήρησης των σκαφών, αλλά και των οπλικών τους συστημάτων (υπάχει σχετική σύμβαση ήδη υπογεγραμμένη) και ελπίζεται και με τα ΕΝΑΕ του Ι.Σάφα, αν και εφ'όσον λυθεί η εκκρεμότητα με τα υποβρύχια.
Μην ξεχνάμε ότι η DCNS είναι εμπορικός αντίπαλος με την επίσης γαλλική ναυπηγική εταιρεία CMN που ανήκει στον I.Σάφα και δεν έχουν καθόλου καλές σχέσεις μεταξύ τους, όσο και η διαφορά μεγέθους των δύο ναυπηγείων είναι ανάλογη ενός "σούπερ μάρκετ" (DCNS) με ενός "περιπτέρου" (CMN).
Σε ότι αφορά την όλη συνεργασία και την αποφυγή παρέμβασης στα θέματα σφάλειας της χώρας που μπορεί να επιχειρήσει  π.χ. το ΔΝΤ η όλη επιχείρηση ενίσχυσης της άμυνας της χώρας θα γίνει επί τη βάσει της πρωτοβουλίας “Pooling & Sharing” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Θα θεωρηθεί δηλαδή συνέργεια μεταξύ δύο χωρών με έμφαση στους τομείς της θαλάσσιας επιτήρησης, της κυβερνοάμυνας, της εκπαίδευσης και της προμήθειας ανταλλακτικών και συντήρησης οπλικών συστημάτων.