Την ώρα που χθες ο πρώην υφυπουργός των ΗΠΑ για θέματα Ενέργειας Μάθιου Μπράϊζα, ενώπιον του Ισραηλινού πρεσβευτή στην Ελλάδα κατακεραύνωνε τα ενεργειακά σχέδια της Ρωσίας και προειδοποιούσε για τα δεινά της Ελλάδας σε περίπτωση που ο πλειοδοτικός διαγωνισμός των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, καταλήξει στον ... πλειοδότη, δηλαδή μία εκ των ρωσικών εταιρειών Gazprom και Sintez, η Gazprom υπέγραφε 20ετή συμφωνία με την ισραηλινή εταιρεία Levant ΥΦΑ Marketing για την αποκλειστική απορρόφηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από το ισραηλινό κοίτασμα φυσικού αερίου Tamar στην Α.Μεσόγειο!
Όπως δήλωσε ο Βιτάλι Βασίλιεφ ανώτερος αξιωματούχος της Marketing & Trading της θυγατρικής της Gazprom που επιλέχθηκε στο Ria Novosti "Κάναμε την καλύτερη προσφορά και κερδίσαμε. Απλό" Και συνέχισε: "Αυτή η συμφωνία αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την ενίσχυση της θέσης της Gazprom στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου"
"Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η συμφωνία δεν θα βοηθήσει μόνο στην ενίσχυση και την διαφοροποίηση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου της Gazprom, αλλά επίσης θα βοηθήσει στην αξιοποίηση της επιτυχία μας και στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, με πολλούς πελάτες σε Ινδία και Βορειοανατολική Ασία" κατέληξε οΒιτάλι Βασίλιεφ.
Για την από κοινού ανάπτυξη και εφαρμογή του κοιτάσματος θα κατασκευασθεί πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου με χρονικό ορίζοντα το 2017, και με εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή 3.000.000 τόνους ετησίως.
Το Ισραήλ διαθέτει δύο μεγάλα υπεράκτια κοιτάσματα φυσικού αερίου - Tamar και Leviathan - ανοικτά των ακτών της πόλης της Χάιφα. Τα αποθέματα του πεδίου φυσικού αερίου Tamar που υπολογίζεται σε 238 δισ. κυβικά μέτρα και το δυναμικό του πεδίου Λεβιάθαν εκτιμάται σε δισ. cu m 453.
Οι βάσεις για την συμφωνία τέθηκαν στο πρόσφατο ταξίδι του Β.Πούτιν στο Ισραήλ, όπου ο πρωθυπουργός του Ισραήλ είχε πει το περίφημο "Το συμφέρον του Ισραήλ είναι πάνω απ'όλα"...
Στην Ελλάδα ο Μάθιου Μπράϊζα, αφού κατάφερε να θέσει εκτός South Stream την Ελλάδα, χθες σε "αμερικανικό" συνέδριο για την ενέργεια (οργανώθηκε από την εταιρεία που έχει τις δημόσιες σχέσεις της Lοckheed Martin στην Ελλάδα και στηρίχθηκε από αμερικανικές εφημερίδες) τάχθηκε αναφανδόν υπέρ του αγωγού Nabucco, λέγοντας περίπου ότι "ούτε και με τον TAP η Ελλάδα έχει την παραμικρή ελπίδα να μπει στο παιχνίδι των αγωγών"...