expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Η απειλή γιγαντώνεται: Στις 10 μεγαλύτερες Αεροπορίες του πλανήτη η τουρκική Αεροπορία


Όσοι προμηθεύτηκαν την ετήσια έκδοση "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2012-2013"΄ήδη γνωρίζουν αυτό που ανέδειξε το βρετανικό περιοδικό "Flight International" σε ένα αφιέρωμά του που βασίστηκε ακριβώς σε αυτά τα στοιχεία για την τουρκική Αεροπορία που περιλαμβάνονται στην "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ" και αποτελούν "καμπανάκι" κινδύνου για την εθνική ασφάλεια από την στιγμή που όχι απλώς εξακολουθεί η αναθεωρητική πολιτική Τουρκίας έναντι της Ελλάδας, αλλά βαίνει διαρκώς εντεινόμενη.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία των παραπάνω εκδόσεων (απλά η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2012-2013 που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα προηγήθηκε κατά μερικούς μήνες)  η τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ) περιλαμβάνεται μέσα στις δέκα πρώτες αεροπορικές δυνάμεις παγκοσμίως από άποψη υλικού. Και για να μην βιαστούν να πούν κάποιοι "Εμείς έχουμε υπεροχή στο έμψυχο υλικό" για να έχουν ήσυχους ύπνους και να μην στοιχειλωνουν τα όνειρά τους από τις Ερινύες της εθνικής μειοδοσίαςνα πούμε ότι όπως στους αγώνες αυτοκινήτων δεν μπορεί να κερδίσει ένας άριστος πιλότος με ένα παλιό αυτοκίνητο έναν μέτριο με πολύ καλύτερο, το ίδιο συμβαίνει και στον αέρα: Το καλύτερο ή τα περισσότερα μαχητικά κερδίζουν.
Στα μαχητικά της αναφέρεται το βρετανικό περιοδικό αναφέρεται σε 331 μονάδες. Έτσι, η Τουρκία βρίσκεται στη 10η θέση παγκοσμίως με 331 που αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου, ενώ Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία βρίσκονται εκτός δεκάδας!
Στα αεροσκάφη μεταφορών και εναέριου ανεφοδιασμού, βρίσκεται στην 8η θέση παγκοσμίως με 87 (αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου). Στα ελικόπτερα βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως με 391 (αντιστοιχούν στο 2% του παγκόσμιου στόλου), ενώ στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη και ελικόπτερα στην 7η θέση με 329 ((αντιστοιχούν στο 3% του παγκόσμιου στόλου).
Συνολικά, βρίσκεται στην 9η θέση παγκοσμίως στο συνολικό στρατιωτικό αεροπορικό στόλο διαθέτοντας 1.146 επανδρωμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα, δηλαδή το 2% του παγκόσμιου στόλου. Μάλιστα προηγείται του Ηνωμένου Βασιλείου (1.063), ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στη Γαλλία (1.191, 7η θέση) και την Αίγυπτο (1.156, 8η θέση). 
Στη μόνη κατηγορία που η Τουρκία βρίσκεται εκτός της παγκόσμιας πρώτης δεκάδας είναι τα αεροσκάφη ειδικών αποστολών (εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης, ηλεκτρονικού πολέμου, αναγνώρισης και επιτήρησης), αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ:
Στην επόμενη διετία θα ενταχθούν σε υπηρεσία τα τέσσερα Β-737 MESA που αποτελούν τις πλέον ολοκληρωμένες πλατφόρμες παγκοσμίως, ακριβώς σε αυτές τις αποστολές, οπότε γίνεται αντιληπτό το τι περιμένει την Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο.
Να σημειώσουμε ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα είναι τα πρώτα δυτικά τα οποία θα έχουν την δυνατότητα να εξαπολύουν ηλεκτρονικό πόλεμο από την ίδια κεραία που εκτελούν αποστολές επιτήρησης, αναγνώρισης, έγκαιρης προειδοποίησης κλπ!
Ας δούμε μία πρόχειρη αποτύπωση των αριθμών, αφού στην "ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟ 2012-2013" μπορείτε να βρείτε και το τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί.
ΜΑΧΗΤΙΚΑ    ΜΟΝΑΔΕΣ  
F-16C/D Block 50+ Fighting Falcon    14/16  
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon    53/19  
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon    88/14  
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon    28/8  
F-4E 2020 Terminator    52    Αναβαθμισμένα
F-4E Phantom    90    60 αξιόμαχα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΑ    ΜΟΝΑΔΕΣ 
RF-4E Phantom II    35    18 θα αναβαθμιστούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ    ΜΟΝΑΔΕΣ 
F5 2000    43  
T-38A Talon    68    Προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης
KT-1C Wong Bee    55    Βασικής εκπαίδευσης - υπό παραλαβή
T-37Β/-37C Tweety Bird    9/49    Βασικής εκπαίδευσης
SF.260D    38    Αρχικής και βασικής εκπαίδευσης
T-41D Mescalero    26    Αρχικής εκπαίδευσης
ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΑ    ΜΟΝΑΔΕΣ  
A-400M    10    Υπό παραλαβή
C-130Ε Hercules    7    2 ELINT/SIGINT
C-130B Hercules    6    Αναβαθμίζονται
C 160T Transall    19  
CN 235-100M    49    3 Διακομιδής / 3 VIP / 16 EW
Α-319    1    VIP
ΑΛΛΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ    ΜΟΝΑΔΕΣ 
KC 135R-CRAG Stratotanker    7    Αναβαθμίζονται
NF 5A/B Freedom Fighter    9    Επίδειξης
B-737-700/MESA THEIK    4    Σε παραγγελία (radar)
C-550 Citation II    2    Ελέγχου ραδιοβοηθημάτων
C-650 Citation VII    2    Μεταφοράς VIP
Gulfstream ΙV    3    Μεταφοράς VIP
ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ    ΜΟΝΑΔΕΣ 
S532UL Cougar Mk1    20    14 (SAR) / 6 CSAR
UH-1H Iroquois    25    21 (SAR) / 4 EH
UH-1D/H Iroquois    31    Γενικών μεταφορών
S-92 Helibus    1    Μεταφοράς VIP
Κάτι πολύ σημαντικό είναι ότι τα παρπάνω μέσα συντηρούνται και ανεφοδιάζονται σε καύσιμα κανονικότατα, οπότε και "γράφουν" εξαιρετικά υψηλές διαθεσιμότητες και οι νοούντες νοήτωσαν.
Τι σημαίνουν όλα αυτά: Δυστυχώς η πολιτική ελίτ που κυβερνά την χώρα όταν "είχε λαμβάνειν" από την άμυνα και το σύμπλεγμα των μεσαζόντων σε αυτήν προχωρούσε σε προμήθειες (καμιά φορά "τραβηγμένες από τα μαλλιά" για ευνόητους εισπρακτικούς λόγους).
Όταν έπαψε το "οικονομικό ενδιαφέρον" είτε γιατί είχαν τελειώσει τα λεφτά, είτε γιατί φοβόντουσαν την σκανδαλολογία και προτιμούσαν άλλες πιο αθόρυβες προμήθειας (π.χ. ιματισμού, υπόδησης κλπ, όπου θησαύρισε ως ευνοούμενος πρώην υπουργού και νυν κορυφαίου πολιτειακού στελέχους ο ευνοούμενος έμπορος που τώρα διώκεται για εμπρησμό), εγκατέλειψαν τις αμυντικές επενδύσεις στην τύχη της.
Επενδύσεις οι οποίες δεν πρέπει να σταματούν ούτε μία ημέρα, αν θέλουμε να μιλάμε για σοβαρή και υπεύθυνη πολιτική στην άμυνα.
Τώρα π.χ.η ΠΑ έχει να αντιμετωπίσει ένα τέρας που σιγά-σιγά γιγαντώνεται και στα τέλη της δεκαετίας θα διαθέτει δύο Μοίρες μαχητικών "πρώτου πλήγματος", όπως είναι τα F-35.
Απλά να σημειώσουμε ότι η απόφαση για 40 νέα μαχητικά της ΠΑ έπρεπε να είχε ληφθεί το 2008 και τώρα να ολοκληρωνόταν η παράδοσή τους. Αντ'αυτού έχουμε διαθεσιμότητες οι οποίες συγκρίνονται μόνο με αυτές των πρώην ανατολικών χωρών στις αρχές της δεκαετίας του '90 και ώρες πτήσης ανά πιλότο που κυμαίνονται περίπου στο 50% των ΝΑΤΟϊκών στάνταρντς...