Το νέο ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Sukhoi T-50 διαθέτει το ίδιο επίπεδο σε stealth χαρακτηριστικά με το F-35 και το αμερικανικό F-22, ενώ σε ότι αφορά άλλες επιχειρησιακές πτυχές το ρωσικό μαχητικό είναι ανώτερο από τα αμερικανικά μαχητικά. Αυτό είναι το συμπέρασμα του διεθνούς αναλυτή αμυντικών συστημάτων Carlo Kopp επικεφαλής του γνωστού οργανισμού think tank Air Power Australia.
Το στοιχείο όμως που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο ρωσικό μαχητικό και στα δύο αμερικανικά είναι πως τα αμερικανικά αεροσκάφη έχουν πίσω τους τουλάχιστον 15 χρόνια εξέλιξης ίσως και περισσότερο ενώ το T-50 μόλις 4 κάτι που σημαίνει πως η αεροδυναμική του ρωσικού μαχητικού θα βελτιωθεί το ίδιο και τα χαρακτηριστικά του stealth με αποτέλεσμα το RCS του ύστερα από κάποια χρόνια περαιτέρω εξέλιξης να είναι καλύτερο και από το F-22.
Έτσι όπως τονίζεται στην έκθεση του Air Power Australia υπάρχει αρκετός χρόνος για τους Ρώσους σχεδιαστές ώστε να βελτιώσουν το ίδιο το αεροσκάφος η είσοδος του οποίου σε υπηρεσία δεν αναμένεται ούτος ή άλλως νωρίτερα από το 2016.
Για τη βελτίωση των χαρακτηριστικών stealth του αεροσκάφους τονίζεται οι ρωσικές προσπάθειες θα επικεντρωθούν στη βελτίωση των θυλάκων των κινητήρων και στην επίστρωση μιας νέας εξωτερικής «βαφής» απορρόφησης των Η/Μ επιστροφών.
«Με τους νέους τροποποιημένους κινητήρες και τη νέα επιφάνεια η νέα κάτοψη του RCS θα ικανοποιεί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις της πολύ χαμηλής παρατηρησιμότητας VLO (Very Low Observable) ιδίως αυτής που προέρχεται από το εμπρός ημισφαίριο (μετωπικό) του αεροσκάφους», αναφέρει ο Carlo Kopp στην ανάλυσή του.
Με απλά λόγια; Το T-50 θα μπορεί παρά πολύ δύσκολα να εντοπίζεται στον αέρα από εχθρικά ραντάρ.
Όπως αναφέρεται επίσης στην ίδια έκθεση αν και το 2016 η ρωσική Αεροπορία θα έχει να αντιμετωπίσει εκατοντάδες F-35 – αν και αυτό εξακολουθεί να είναι συζητήσιμο ακόμη και τώρα- και τουλάχιστον 180 F-22 το T-50 παρά το γεγονός ότι θα έρθει σχετικά αργοπορημένο θα υπερέχει του F-22 σε πολλές επιχειρησιακές πτυχές.
Μια από αυτές τις πτυχές είναι η αποκαλούμενη «ακραία επιπρόσθετη ευελιξία». (extreme plus agility) η οποία θα προέρχεται από την προηγμένη αεροδυναμική του σχεδίαση σε συνδυασμό με τον εκπληκτικό λόγο ώσης προς βάρους αλλά και την ικανότητα διεύθυνσης της ώσης και στους τρεις άξονες της κίνησης σε σχέση με τον ένα που έχει το F-22.
Μια δεύτερη επιχειρησιακή ανωτερότητα του T-50 σε σχέση με το F-22 είναι το ασυνήθιστα μεγάλο φορτίο καυσίμου που μπορεί να πάρει εσωτερικά και που φτάνει τις 25.000 λίβρες κάτι που κάνει το T-50 να παραμένει σε πτήση πολύ περισσότερη ώρα από ότι τα F-22 και F-35.
Παράλληλα και σαν έφτανε αυτό, ο Αυστραλός αναλυτής αναφέρει ξεκάθαρα πως τα ραντάρ που φέρουν τα F-22 και F-35 θα έχουν πολύ περιορισμένη δυνατότητα στο να διακρίνουν το T-50 σε αντίθεση με τα κινεζικά ραντάρ που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν για την αποκάλυψη ιχνών που έχουν χαρακτηριστικά VLO.
Τέλος η Air Power Australia καταλήγει ότι δεν υπάρχουν βασικά εμπόδια που να εμποδίζουν το ρωσικό μαχητικό ώστε να επιδείξει τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά VLO και να μεταμορφωθεί σε ένα πραγματικά stealth μαχητικό αεροσκάφος.